Babskie Bielsko
Pierwszy na Podbeskidziu!

Ciążowe mdłości? Pokonaj je!

Poranne mdłości są jed­nym z pier­wszych i najczęś­ciej wys­tępu­ją­cych objawów ciąży. Cierpi na nie więcej niż 70% ciężarnych, a trwają one przez niemal cały pier­wszy trymestr. Jak wal­czyć z tą przykrą dolegliwością?

Zioła

Nie wszys­tkie zioła są pole­cane kobi­etom w ciąży. Najbardziej bez­pieczne i łagodzące mdłości są mięta, rumi­anek oraz melisa, która dodatkowo w nat­u­ralny sposób uspokoi każdą przyszłą mamę. Zanim zaczniesz korzys­tać z ziół, skon­sul­tuj się ze swoim lekarzem i dowiedz się, czy w Twoim stanie są one wskazane.

Suche przekąski

Chyba najbardziej znany sposób na pow­strzy­manie mdłości. Mogą to być sucharki, sus­zone owoce, migdały lub herbat­niki. Najlepiej popite ciepłą herbatą. Mamy coś „w żołądku”, a nie jest to nic ciężkiego. Najlepiej zjedzmy jeszcze w łóżku. Pamię­ta­jmy o 5 – 6 posiłkach dzi­en­nie, nie prze­jada­jmy się, ani nie dopuszcza­jmy do sil­nego uczu­cia głodu.

Imbir

Fot. lovingthepregnantyou.comDzi­ała pozy­ty­wnie na więk­szość kobiet w ciąży, a przy tym roz­grzewa i neu­tral­izuje mdłości. Jest bez­pieczny dla dziecka. Plas­terek korzenia imbiru dodaj do herbaty lub ciepłej wody. Jeśli lubisz smak imbiru, ide­alny dla Ciebie będzie kandy­zowany imbir.

Wit­a­m­ina B6

W I trymestrze ciąży jest niezbędna z uwagi na konieczność dostar­czenia rozwi­ja­jącemu się dziecku odpowied­niej ilości skład­ników odży­w­czych, a przy tym neu­tral­izuje odruchy wymiotne. Zna­jdziemy ją w chudym mięsie, rybach i kiełkach. W dużej ilości wit­a­m­ina B6 wys­tępuje też w zbożach (szczegól­nie kiełkach pszenicy), ziar­nach soi, fasoli, orzeszkach ziemnych.

Woda

Również pozy­ty­wnie wpłynie na nasz orga­nizm w cza­sie ciąży. Pijmy około 3 litrów dzi­en­nie, żeby wypłukać toksyny z orga­nizmu i się dobrze nawod­nić. Unika­jmy słod­kich i gazowanych napojów.

Zapachy

Zori­en­tuj się, które zapachy i smaki wywołują u ciebie nud­ności. Może się tak zdarzyć, że będą to zapachy, które przed ciążą lubiłaś. Staraj się ich unikać oraz dokład­nie wietrz mieszkanie przed snem.

Akty­wność

Spaceruj, gim­nastykuj się (wykonuj tylko odpowied­nie ćwiczenia), spo­tykaj się ze zna­jomymi, chodź do kina. Brak ruchu sprzyja złemu trawieniu.

Dominika Twardzik


Dołącz do newslet­tera
Firmy dla Ciebie
  1. Malou
  2. Gabi­net Odnowy Bio­log­icznej „Farma Piękna”
  3. Katarzyna Anderka. Kos­me­tyki organ­iczne. Pro­gram skutecznego odkwasza­nia i odchudza­nia organizmu
Reklamy
Nasze Akcje

Partnerzy Babskiego Bielska

Organizatorki

Studio Mikstura
Redakcja Babskie Bielsko:
11 Listopada 60-62 (I piętro pok. 107)
43-300 Bielsko-Biała
Tel +48 33 810 68 79
Kom +48 793 070 286
Email:

Kontakt

Email: redakcja@babskiebielsko.pl

 

Projekt i Wykonanie: Cyber Sky

.